بیشتر بدانید
31 اردیبهشت 1403
[my_breadcrumb]

۴میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

۴میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ – ۱۱:۰۶
  • اخبار استانها
  • اخبار هرمزگان


4میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: سه میلیون و ۹۸۵ هزار و ۵۱۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری افق اندیشان شرق، به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد بنادر غرب این استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه میلیون و 985 هزار و 511 تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده که این میزان جابه‌جایی افزایش 31 درصدی را به دنبال داشته است. 

وی ادامه داد: از این میزان یک میلیون و 739 هزار و 4 تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و 2 میلیون و 246 هزار و 507 تن با افزایش 31 درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از صادرات 2 میلیون و 109 هزار و 539 تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و 117 هزار و 341 تن با افزایش 28 درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و 992 هزار و 198 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و 452 هزار و 107 تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شده که از این میزان کاپوتاژ فرآورده، 746 و 684 تن نفتی و 705 هزار و 423 تن غیرنفتی را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری به میزان تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی 49 هزار و 378 TEU کانتینر یخچالی در بنادر غرب جابه‌جا شده که در این بخش 22 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

 به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب در این استان طی مدت یاد شده نیز 24 هزار و 689 TEU با تناژ 257 هزار و 71 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 سالاری اضافه کرد: بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و 12 رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ترانزیت در بنادر غرب اشاره و بیان کرد: در این دوره زمانی حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده است به 148 هزار و 690 تن رسید که در این بخش نیز 51 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب همچنین با اشاره به ترانزیت 62 هزار و 817 دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 948 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ارسال شد.

سالاری در بخش پایانی سخنان خود به موضوع ترابری مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 341 هزار و 364 نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره مرجانی کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا شده‌اند که در این بخش 26 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

 وی گفت: در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز 11 هزار و 400 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان میزان پهلوگیری شناورها در بنادر غرب استان طی این مدت را 11 هزار و 648 فروند و تعداد نجات افراد مضطر در آب‌های حوزه استحفاظی این منطقه را نیز 65 نفر در قالب 28 عملیات جستجو و نجات اعلام کرد.  

 سالاری همچنین توصیه کرد: هموطنان قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد 1 و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شده و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه 24 ساعته 1550 تماس بگیرند.

انتهای پیام/864/.

اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در فضای مجازی
اینستاگرام ما
توییتر ما
جدیدترین مطالب